Cinta dan Air Mata

on Jul 2, 2010

Episod 3


“Sombongnya budak ni, agaknya dia belum kenal siapa Shah. Aku mesti dapat apa aku nak.” Sekarang ni aku dah dapat id ym Suraya. Perkenalan aku dengan Suraya bermula dengan agak buruk. Memang aku suka cari gaduh dengan perempuan. Aku mula tanyakan soalan pelik-pelik pada Suraya, kenapa perempuan Islam pakai purdah?wajib ke pakai purdah? Suraya seakan-akan marah dengan pertanyaan aku. “Encik Shah, encik tahu tak yang encik dah hina perempuan yang pakai purdah.” Itulah yang keluar di skrin komputer aku. “Eh, takde lah, bila masa saya hina? Kan saya sekadar bertanya. Salah ke?”. Sembang kami terus tamat di situ. Dalam berminggu-minggu juga aku tak dapat berhubung dengan Suraya. Tapi aku dapat tau kawan serumah aku keluar makan malam bersama Suraya. Aduh, kecewa rasanya pada masa tu. Namun aku bukan jenis lelaki yang cepat mengalah.

Aku teringin sangat nak tengok cerita Syurga Cinta, bukan sebab cerita tu tapi sebab nak tengok Heliza berlakon. Tapi kerana Syurga Cinta segalanya bermula. “Cik Suraya nak tengok cerita Syurga Cinta tak? Saya baru beli ni. Best juga cerita ni.” Aku mula susun ayat-ayat nak mengorat. Kali ini aku mesti dapat. Segala-galanya mula berubah selepas itu….

Bersambung….

3 comments:

Anonymous said...

selalu lahh update blog..

my name is japierah said...

next..ape yg tjadi??? hahaha..cik Suraya msti dh tgk cite 2 kan..

Muhammad said...

test2

Post a Comment

Terima Kasih banyak2 sudi anta komen...huhu

Cerita Dalam Guni...